Pilot Eğitimi

Bu seviye yamaç paraşütü sporunda en önemli seviyelerden biridir. 

Temel eğitim konuları ;
* Yelken Uçuş Teknikleri, 
*Stabil Olmayan Uçuş Teknikleri Eğitimi, 
*Termik Uçuş Eğitimidir,

Yelken Uçuş Eğitimi
6 gün süren Yelken Uçuş Eğitimi kliniğinde iki gün dümdüz zeminde yapılan kitin çalışmasıyla adaylar, paraşüt ile ters kalkışın ilk asamasa olan düz ve çapraz kolon & fren kitin yapmayı öğrenirler. Kitin ile beraber ters kalkış tekniklerini geliştirirler. Reflekslerini bu konuda oturtmuş adaylar Eğitim için belirlenen alandan ilk kalkışlarını gerçekleştirirler. Kalkıştan hemen sonra oturmayı ve bantta kalmalarını sağlayacak efektif dönüşler yaparlar. Sârin dönüşleri bu çalışmanın en önemli konusudur. Nerede ve nasıl sârin dönüsü yapacaklarını bu sârin dönüşlerini nasıl durduracaklarını öğrenirler. 

Kurs tutma denilen tepeye paralel uçuş yeteneğini kazanırlar. Telsiz kontrollü gerçeklesen bu uçuşlarda amaç kat ilimcinin sakin bir şekilde hanesine oturması kurs çizgisini tutturarak düz bir hat üzerinde gidebilmesi, dönüşlerini çok etkili yapabilmesi, salınımlara doğru cevaplar verebilmesidir. Eğitmeni ile birebir yapacağı uçuşlarda eğitmenin havadan direktifleri ile yan yana uçuş gerçekleştirir. Eğitmenin anlık komutları ve düzeltişleri bu konuda kat ilimcinin ilerleyişini hızlandıracaktır. Kalkış yaptığı tepede iniş noktasını belirleyerek buraya belirli bir açıda yaklaşır ve top-laindin gerçekleştirir. Güvenli geniş acili ve dar acili top laindin metotlarını öğrenirler ve uygularlar. Çalışmalar boyunca üç gün video görüntüleri eşliğinde yamaç sarigi ile ilgili teorik kitap bitirilir.
Klinik Katilimi için minimum gereklilikler:

Kulüp Pilotu Eğitimini bitirmiş olmak.

Teorik Eğitim
• Yamaç Kal dirisi Sârin nitelikleri ve özellikleri 
• Değişken kaldırışlar 
• Kitin çalışması ve ters kalkışı metotları 
• Sârin kalkışı, dönüşleri, kurs tutmak  
• Uçuş sorunları 
• Top Laindin Metotları 
• İleri Seviye Hız kontrollü 
• Polar Grafikler ve polar grafiklerin karşılaştırma amaçlı kullanımı 
• Siirt uçuşlarında hava trafik kuralları.


Yelken Uçuş Eğitimi Alan Pilotların Görevleri:
• Yer çalışmasında uygun düz fren, çapraz fren ve çapraz fren & çapraz kolon kitin tekniğini ortaya koymak. Paraşütü tepede tutarak tam olarak frenler ile hâkim olmak, 
• Ters kalkış tekniğini çok kontrollü olarak ortaya koyabilmek. 
• Kalkış sırasında hava trafik kurallarını gözetmek. 
• 2 Kalkış şunları kanıtlamalıdır.
- Çok kontrollü bir ters kalkış 
- Hisli bir koşu 
- Koşudan uçuşa kusursuz bir geçiş 
- Rahat bir oturuş 
- Sırta doğru paralel uçuşu sağlayıcı doğru zamanlı bir dönüş.

• Etkili bir dönüş şunları kanıtlamalıdır:
- Kanadın hisli olması 
- Tepeye biraz yaklaşmak, kaldırıcıyı kanadın doğru yönünde efektif kullanabilmek 
- Dönüşten önce kontrol ve etkili bir amirlik veriş ile dönüş gerçekleştirmek 
- Dönüsü durdurmak

• Kurs tutuş şunları kanıtlamalıdır:
- Yer hizip hava hizip kontrolü 
- Rüzgârın açısı ve haizinin ile ileri gidiş vektörle toplamlarını hesaplayarak düz gidisi sağlamak 
- Farklı yer şekillerini ve rüzgâr geliş açılarını gözeterek kurs rotasını tespit etmek. 
- Fren oranlarını yer şekillerine ve rüzgâr geliş açılarını gözeterek tespit etmek. Gerektiğinde sepet sistem kullanmak

• 2 Top-laindin şunları göstermelidir.
- Nis noktasını tespit etmek. Geniş ve dar acili top-laindin rotası çizmek. 
- Uygun açıda iniş noktasına yaklaşmak. 
- Rüzgâr karşılayarak iniş noktasının ortasına iniş yapmak. 
- Kitin ile paraşütü kontrol etmek ve paraşütü söndürmek

• Uçuş bölgesinde değişik rüzgâr koşullarının uçuşları nasıl etkilediğini tanımlayabildiğini ve anladığını göstermeli:
- Rüzgâr yönü 
- Rüzgâr hizip 
- Arazi sekli 
- Yapılar ve yüksek sert cisimler

• Her uçuşta, uçuş öncesi ve iniş sonrası prosedürünü ortaya koymak. 
• Eğitim beyanatlarını okumalı ve anlamalı.


Yelken Uçuş Eğiti Program Detayı
Bölgeye Ulaşım Kendi imkânları ile.

Rezervasyon Sartları

A. Faaliyetten iki hafta önce faaliyetlerin ön rezervasyonları gerçekleşir. 
B.  Faaliyet haftası Pzt. İle Çar. Günü arasında katılımcı belirtilen ödemeyi yaparak kesin rezervasyon listesine girer. 
C. Kesin Rezervasyon yapıldıktan sonra iptaller kabul edilmemektedir. 
D. Faaliyet esnasında hava bozukluğundan veya pratik yetersizlikten dolay eğitimini tamamlayamamış katılımcılar bir diğer faaliyete katılırken günlük 25 YTL faaliyet masraf bedeli öderler. 
E. Meteorolojik koşullar dolayısıyla Diyarbakır Atlas Sportif Havacılık Kulübü faaliyeti erteleyebilir.

Katılımcıların yanlarında:

Uçuş Ekipman ve kıyafetleri, telsiz getirmeleri gerekmektedir.
Buluşma ve Hareket

Faaliyet Programı

Cumartesi / Pazar 
Arzu eden kendi aracı ile arzu eden Kulübümüzün organize ettiği servis aracı ile etkinlik için belirlenen noktaya geliyor. Buradan hep beraber yola çekiyoruz. 10:00 gibi bölgeye varıyoruz. Hava uygun ise, yani istediğimiz oranda şiddetli rüzgâr var ise hemen uçuşlara başlıyoruz. Orta seviye Ridge-Soaring eğitim prosedürü içeriğinde olan görevlerimizi burada pekiştiriyoruz. Öğlen yanımızda getirdiğimiz yiyecekler ile piknik havasında atıştırıyoruz. Aksam güneş batana kadar uçuşlarımız devam ediyor. Aksam 21:00 sularında Diyarbakır’da oluyoruz.