Eğitimlerimiz

Paramotor Klinik

paramotor eğitimi

 Diyarbakır Atlas Sportif Havacılık Kulübü Paramotor eğitimleri toplam 10 aktif günde içinde yapılır. Eğitime katılacak pilotlar en çok 4 kişilik gruplar halinde katılırlar. Teorik dersle başlayan eğitim video brifing, takım bilgisi, eğitim planı ve amaçlanan seviye görevlerinin anlatılması ile devam eder. Teorik dersler şu başlıklar altında devam eder; uçuş tekniği, aerodinamik, acil durumlar, meteoroloji. Pratik eğitimler yer çalışması ile başlar. Ekipman bilgisini alan pilot adayları düz ve ters kalkış tekniklerini çalışırlar. Bu çalışmalar üç veya dört gün kadar sürer. Motorsuz yapılacak yer çalışmaları bittikten sonra paramotor takım brifingi yapılır ve askı simülatörü çalışması yapılır. Paramotor ile birlikte düz ve ters yer çalışması aşamasına geçilir. Bu aşamadan sonra kalkış ve iniş görevleri başlar. Kalkış ve iniş görevleri ile birlikte uçuş ve manevra görevlerinin bitirilmesi ile çalışma biter.

PARAMOTOR EĞİTİM SİSTEMİ

Genel Açıklama, (video brifing)

•Ekipman tanıtımı,

•Kanat yer çalışması,

•Motorsuz, kanat bağlantıları, kanadı uçuşa hazırlama,

•Düz ve ters kalkış yetenekleri, kiting çalışması,

•Motorsuz Uçuş Görevleri,

•Kalkış ve inişte kanat kontrolü ve hâkimiyet,

•Ağırlık kullanarak ve fren kullanarak 90 – 180 – 360 derece manevralar,

•Terim hız sistemi kullanımı,

•Sert rüzgârda iniş teknikleri,

•Kulak kapama çalışması,

•Acil durumlar,

•Hava Trafik Kuralları,

•Motorlu Uçuş Görevleri,

•Ekipman tanıtımı,

•Güvenlik,

•Teorik olarak Paramotorun klasik uçuştan farkları,

•Ekipmanın kurulumu, bakımı ve uçuşa hazırlanması,

•Paramotor kalkış tarzları,

•ayaktan ters ve düz kalkış,

•tarike kalkışı,

•farklı rüzgâr şartlarında kalkış teknikleri,

•Askıda motor çalıştırma ve gaz kullanma benzetimlik çalışması,

•İrtifa kontrolü ve rota planlama,

•Genel uçuş düzeni,

•manevralar,

•gaz kullanımı,

•Fren kullanımı, hızlı ve yavaş uçuş,

•İnişte dikkat edilecek noktalar,

•Klasik hatalar,

•Fazla fren uygulama,

•Alçak irtifada manevra,

•Fiziksel engeller,

•Pervane,

•Paramotorda yedek paraşüt,

•Ekipman seçimi,

•Ebat

•Ağırlık

•Fiziksel erk

•Coğrafya

•Pilotaj tecrübesi

•Motor, pervane ve yakıt güvenliği

Eğitim Süresi:

Eğitimler 10 aktif gün olarak sürmektedir. Bu süre hafta sonları şeklinde veya pilot adaylarının birlikte karar verecekleri zaman dilimleri halinde kullanılır.

Hafta sonu yâda parça parça alınabilme durumu:

Dileyen pilotlar çalışma programının sadece hafta sonu bölümlerine katılarak eğitimlerine devam edebilirler.

Sertifika:

Şu anda ülkemizde Paramotor veya Yamaç Paraşütü pilotluğu ile ilgili lisanslama düzenlemeleri yapılmamıştır. Bu konuda Hava Sporları Federasyonu çalışma yapmaktadır.

Paramotor kiralama ya da satış:

Paramotor ekipmanı seçimi başlı başına bir teorik ders konusudur.  Diyarbakır Atlas Sportif Havacılık Kulübü eğitimlerinden önce pilot adayları paramotor ekipmanı almak zorunda olmasalardı kiralama hizmeti verilmez. Pilot adayları eğitim sonrasında takım almak durumundadır. Pilot adayının özel şartlarına göre Diyarbakır Atlas Sportif Havacılık Kulübü Eğitmenleri uçuş amacına en uygun paramotor seçiminde pilota yardımcı olurlar. Prensip olarak yamaç paraşütü ve paramotor ekipmanları uçuş eğitimini veren okullar yapar.  Diyarbakır Atlas Sportif Havacılık Kulübü 2010 yılından bu yana süren yamaç paraşütü ve paramotor eğitimleri boyunca eğitimler dışında takım tedariki konusunda da son derece değerli tecrübelere sahip olmuştur ve Dünyanın önde gelen markaları ile sıkı işbirliği içindedir.

Eğitimi bölgesi:

 Diyarbakır Atlas Sportif Havacılık Kulübü eğitimlerini Diyarbakır’da vermektedir. Diyarbakır dışında en az dört kişilik gruplar için bölgesel eğitimler de verilmektedir. Bölgesel eğitimler için eğitim alanı seçimi için ön keşif yapılması gerekir.  Diyarbakır Atlas Sportif Havacılık Kulübü Diyarbakır’da yapılan çalışmalarda Nowrozpark, Kırklar dağı ve Eğil ilçesi yolunda geniş ve boş arazilerde uçuş görevleri yapılmaktadır.

Termik Uçuş Eğitimi

Termik Eğitimi 2 aşamada gerçekleşmektedir. 

I- Aşama: Teorik.

Çok yoğun bir teorik eğitim. Diyarbakır ağırlıklı bir program. Zamana yayılmakta.

II. Asama: Termik Uçuş görevleri:

4 gün boyunca uygun olan uçuş noktasındayız. Termik Eğitimi programının ilk aşamasını basari ile tamamlayan pilotlar bu aşamada grup olarak hareket etmekteler. Hava koşullarına göre belirlenen bölgede gerçekleşecek olan çalışmanın bu ayağında adaylar termiklere hep beraber girip çekiyorlar. Geniş ve verimli termikleri kullanıyorlar. Cross Country çalışmalarının da bir girişi olan bu programda adaylar özellikle termikten termiğe geçiş ve belirli bir mesafeyi kat etmedeki incelikleri öğreniyorlar.

Klinik Katilimi için minimum gereklilikler:

SIV Eğitimini bitirmiş olmak. 
Minimum 25 hava saatini tamamlamış olmak.

Teorik Eğitim:

• Unstability ve Termikler 
• Bir Termigin Doğusu 
• Termik Tetikleme 
• Rüzgârla Termikleri 
• Termik Kaynaklar 
• Ev termikleri 
• Termik Döngüler 
• Termik Yükselme -Boyanca 
• Sıcaklık Değişme oranları  
• Tetikleme Sıcaklığı 
• Toz Şeytanları 
• İdeal Termik Sartları 
• Termik Bastırıcılar 
• Termik Ölçüleri ve Şiddetleri  
• Termik Caddeleri 
• Bulut Caddeleri 
• Termikler ve Bulut Karakteristikleri 
• Yakın bulut özellikler 
• Termiklerin Yerini Saptamak 
• Termik Sârin 
• Termik Dönme 
• Termikte Güvenlik 
• Fırtınalar 
• Bulut Çekimi ve Bulut Çekiminden kaçma.


Termik Eğitimi Programı Alan Pilotların Görevleri:

• Yer çalışmasında uygun düz fren, çapraz fren ve çapraz fren & çapraz kolon kitin tekniğini ortaya koymak. Paraşütü tepede tutarak tam olarak frenler ile hâkim olmak, 
• Termikle havalarda, dar pistlerde güvenli ters kalkış tekniğini ortaya koyabilmek. 
• Kalkış sırasında hava trafik kurallarını gözetmek.
 
• 2 Uçuş şunları kanıtlamalıdır.
- Termiği bulmak 
- Termiğin merkezini bulmak 
- Termiği barometreden takip edebilmek, 
- Farklı termik merkezlerini takip etmek ve onları kullanabilmek 
- Rahat bir oturuş.

• Etkili bir termik dönüş şunları kanıtlamalıdır:
- Kanadın uygun değer hızda olması 
- Uygun Dönüş eğimini tutturabilmek. 
- Dönüşten önce kontrol ve etkili bir amirlik veriş ile dönüş gerçekleştirmek 
- Dönüsü durdurmak

• Kurs tutuş şunları kanıtlamalıdır: 
• Termik dönüşleri sırasında trafik kurallarını gözetmek. 
• Uçuş bölgesinde değişik rüzgâr koşullarının uçuşları nasıl etkilediğini tanımlayabildiğini ve anladığını göstermeli:
- Rüzgâr yönü 
- Rüzgâr hizip 
- Arazi sekli 
- Yapılar ve yüksek sert cisimler
• Her uçuşta, uçuş öncesi ve iniş sonrası prosedürünü ortaya koymak. 
• Eğitim beyanatlarını okumalı ve anlamalı.

Termik Eğitim Program Detay

Bölgeye Ulaşım

Bölgeye ulaşım organizasyonlarını katilimce adına Diyarbakır Atlas Sportif Havacılık Kulübü gerçekleştirmektedir.

Rezervasyon Sartları 

A. Katilimce sayısı mad. 8 kişi ile sinirlidir. Her iki kişiye bir mal. Düşmektedir.  
B. Faaliyetten iki hafta önce faaliyetlerin ön rezervasyonları gerçekleşir. 
C.  Faaliyetin başlama tarihinden bir hafta önce katilimce belirtilen ödemeyi yaparak kesin rezervasyon listesine girer. 
D. Ödemelerini yaparak kesin Rezervasyonu listesine girdikten sonra, faaliyet rezervasyon iptallerini faaliyetten en geç 1 hafta önce gerçekleştirebilirler. 
E. Faaliyetten 5 gün önce yapılan rezervasyon iptallerinde geri ödeme yapılmaz. 
F. Faaliyet esnasında hava bozukluğundan veya pratik yetersizlikten dolay eğitimini tamamlayamamış katılımcılar bir diğer faaliyete katılırken günlük 75 YTL faaliyet masraf bedeli öderler. 
G. Meteorolojik koşullar dolayısıyla Diyarbakır Atlas Sportif Havacılık Kulübü faaliyeti erteleyebilir.

Katılımcıların yanlarında

Ekipman, uçuş kıyafetleri, telsiz.

Faaliyet Programı

Sabah saat 10:00 gibi Ergani'ye varıyoruz Sabahları uçuş öncesi yapılacak olan çalışma ile ilgili brifingimizi alırız. Öğleden önce günün ilk uçuşu yapılır. Öğle molasında yapılan bu uçuş ile ilgili kritikler değerlendirilir. Öğleden sonra tekrar bir uçuş gerçekleşir. Akşam gün boyunca yapılan uçuşlar değerlendirilir.

Uzman Pilot Eğitimi

Pilot seviyesi eğitimleri olan Yelken Uçuş, Stabil Olmayan Uçuş Teknikleri ve Termik Eğitimlerini bitiren pilotlar 100 uçuş saatini aştıktan sonra mesafe veya xc uçuşları dediğimiz yamaç paraşütü sporunun en keyifli uçuşlarına başlamış olurlar. Uzman Pilot kliniğinde mesafe uçuşlarında dikkat edilmesi gereken noktalar çalışılır.
Klinik Katılımı için minimum gereklilikler:

SIV Eğitimini bitirmiş olmak. 
Minimum 100 hava saatini tamamlamis olmak.
Teorik Egitim:

Mesafe uçuşları için ileri meteoroloji, 
Rota Planlaması, 
Mesafe Yarışmaları ve kuralları, 
Uzman Pilot kliniğinde tamamen hava koşullarına bağlı olarak yer ve zaman seçilir. İki kişilik eğitmen kadrosu ile faaliyet gerçekleştirilir.

Pilot Eğitimi

Diyarbakır Atlas Sportif Havacılık Kulübü

Bu seviye yamaç paraşütü sporunda en önemli seviyelerden biridir. 

Temel eğitim konuları ;
* Yelken Uçuş Teknikleri, 
*Stabil Olmayan Uçuş Teknikleri Eğitimi, 
*Termik Uçuş Eğitimidir,

Yelken Uçuş Eğitimi

6 gün süren Yelken Uçuş Eğitimi kliniğinde iki gün dümdüz zeminde yapılan kitin çalışmasıyla adaylar, paraşüt ile ters kalkışın ilk asamasa olan düz ve çapraz kolon & fren kitin yapmayı öğrenirler. Kitin ile beraber ters kalkış tekniklerini geliştirirler. Reflekslerini bu konuda oturtmuş adaylar Eğitim için belirlenen alandan ilk kalkışlarını gerçekleştirirler. Kalkıştan hemen sonra oturmayı ve bantta kalmalarını sağlayacak efektif dönüşler yaparlar. Sârin dönüşleri bu çalışmanın en önemli konusudur. Nerede ve nasıl sârin dönüsü yapacaklarını bu sârin dönüşlerini nasıl durduracaklarını öğrenirler. 

Kurs tutma denilen tepeye paralel uçuş yeteneğini kazanırlar. Telsiz kontrollü gerçeklesen bu uçuşlarda amaç kat ilimcinin sakin bir şekilde hanesine oturması kurs çizgisini tutturarak düz bir hat üzerinde gidebilmesi, dönüşlerini çok etkili yapabilmesi, salınımlara doğru cevaplar verebilmesidir. Eğitmeni ile birebir yapacağı uçuşlarda eğitmenin havadan direktifleri ile yan yana uçuş gerçekleştirir. Eğitmenin anlık komutları ve düzeltişleri bu konuda kat ilimcinin ilerleyişini hızlandıracaktır. Kalkış yaptığı tepede iniş noktasını belirleyerek buraya belirli bir açıda yaklaşır ve top-laindin gerçekleştirir. Güvenli geniş acili ve dar acili top laindin metotlarını öğrenirler ve uygularlar. Çalışmalar boyunca üç gün video görüntüleri eşliğinde yamaç sarigi ile ilgili teorik kitap bitirilir.
Klinik Katilimi için minimum gereklilikler:

Kulüp Pilotu Eğitimini bitirmiş olmak.

Teorik Eğitim

• Yamaç Kal dirisi Sârin nitelikleri ve özellikleri 
• Değişken kaldırışlar 
• Kitin çalışması ve ters kalkışı metotları 
• Sârin kalkışı, dönüşleri, kurs tutmak  
• Uçuş sorunları 
• Top Laindin Metotları 
• İleri Seviye Hız kontrollü 
• Polar Grafikler ve polar grafiklerin karşılaştırma amaçlı kullanımı 
• Siirt uçuşlarında hava trafik kuralları.


Yelken Uçuş Eğitimi Alan Pilotların Görevleri:

• Yer çalışmasında uygun düz fren, çapraz fren ve çapraz fren & çapraz kolon kitin tekniğini ortaya koymak. Paraşütü tepede tutarak tam olarak frenler ile hâkim olmak, 
• Ters kalkış tekniğini çok kontrollü olarak ortaya koyabilmek. 
• Kalkış sırasında hava trafik kurallarını gözetmek. 

• 2 Kalkış şunları kanıtlamalıdır.
- Çok kontrollü bir ters kalkış 
- Hisli bir koşu 
- Koşudan uçuşa kusursuz bir geçiş 
- Rahat bir oturuş 
- Sırta doğru paralel uçuşu sağlayıcı doğru zamanlı bir dönüş.

• Etkili bir dönüş şunları kanıtlamalıdır:
- Kanadın hisli olması 
- Tepeye biraz yaklaşmak, kaldırıcıyı kanadın doğru yönünde efektif kullanabilmek 
- Dönüşten önce kontrol ve etkili bir amirlik veriş ile dönüş gerçekleştirmek 
- Dönüsü durdurmak

• Kurs tutuş şunları kanıtlamalıdır:
- Yer hizip hava hizip kontrolü 
- Rüzgârın açısı ve haizinin ile ileri gidiş vektörle toplamlarını hesaplayarak düz gidisi sağlamak 
- Farklı yer şekillerini ve rüzgâr geliş açılarını gözeterek kurs rotasını tespit etmek. 
- Fren oranlarını yer şekillerine ve rüzgâr geliş açılarını gözeterek tespit etmek. Gerektiğinde sepet sistem kullanmak

• 2 Top-laindin şunları göstermelidir.
- Nis noktasını tespit etmek. Geniş ve dar acili top-laindin rotası çizmek. 
- Uygun açıda iniş noktasına yaklaşmak. 
- Rüzgâr karşılayarak iniş noktasının ortasına iniş yapmak. 
- Kitin ile paraşütü kontrol etmek ve paraşütü söndürmek

• Uçuş bölgesinde değişik rüzgâr koşullarının uçuşları nasıl etkilediğini tanımlayabildiğini ve anladığını göstermeli:
- Rüzgâr yönü 
- Rüzgâr hizip 
- Arazi sekli 
- Yapılar ve yüksek sert cisimler

• Her uçuşta, uçuş öncesi ve iniş sonrası prosedürünü ortaya koymak. 
• Eğitim beyanatlarını okumalı ve anlamalı.


Yelken Uçuş Eğiti Program Detayı
Bölgeye Ulaşım Kendi imkânları ile.

Rezervasyon Sartları

A. Faaliyetten iki hafta önce faaliyetlerin ön rezervasyonları gerçekleşir. 
B.  Faaliyet haftası Pzt. İle Çar. Günü arasında katılımcı belirtilen ödemeyi yaparak kesin rezervasyon listesine girer. 
C. Kesin Rezervasyon yapıldıktan sonra iptaller kabul edilmemektedir. 
D. Faaliyet esnasında hava bozukluğundan veya pratik yetersizlikten dolay eğitimini tamamlayamamış katılımcılar bir diğer faaliyete katılırken günlük 25 YTL faaliyet masraf bedeli öderler. 
E. Meteorolojik koşullar dolayısıyla Diyarbakır Atlas Sportif Havacılık Kulübü faaliyeti erteleyebilir.

Katılımcıların yanlarında:

Uçuş Ekipman ve kıyafetleri, telsiz getirmeleri gerekmektedir.
Buluşma ve Hareket

Faaliyet Programı

Cumartesi / Pazar 
Arzu eden kendi aracı ile arzu eden Kulübümüzün organize ettiği servis aracı ile etkinlik için belirlenen noktaya geliyor. Buradan hep beraber yola çekiyoruz. 10:00 gibi bölgeye varıyoruz. Hava uygun ise, yani istediğimiz oranda şiddetli rüzgâr var ise hemen uçuşlara başlıyoruz. Orta seviye Ridge-Soaring eğitim prosedürü içeriğinde olan görevlerimizi burada pekiştiriyoruz. Öğlen yanımızda getirdiğimiz yiyecekler ile piknik havasında atıştırıyoruz. Aksam güneş batana kadar uçuşlarımız devam ediyor. Aksam 21:00 sularında Diyarbakır’da oluyoruz.

 

Yamaç Paraşüt Başlangıç

7 günlük ( ekstra + 2 gün) eğitim programında P1-Pilot , P2-Ground Pilot ve P2 İrtifa uçuşları eğitimleri bir arada verilmektedir. Full Paket Başlangıç eğitimlerimiz faaliyet takvimi doğrultusunda her ay düzenli olarak  gerçekleşmektedir.

Katılımcı ve Eğitmen Sayıları:

Eğitimlerimize katılımcı sayısı eğitimlerin kalitesi açısından max 12  kişi ile sınırlıdır. Eğitimlerimizde en az 2 eğitmen bulunmaktadır.

Uçuş Malzemesi:

Başlangıç eğitimleri boyunca Atlas Havacılık uçuş ekipmanları kullanılmaktadır. Katılımcıların herhangi bir ekipman almalarına ihtiyaç yoktur. Her kilo aralığı için ayrı metrekare ekipman kullanılmaktadır. Her ekipmanı maksimum 2 kişi kullanmaktadır. Faaliyet öncesi rezervasyonlar bu kilo aralıklarına göre alındığından erken rezervasyon yapmak avantajlıdır.

Ücrete dahil olanlar:

Eğitim boyunca kullanılacak tüm ekipmanlar, faaliyet bölgesindeki ulaşımlar, eğitmenlerimiz tarafından yazılmış teorik kitap "(http://www.kitapvadisi.com/prddet.php?pid=632876)" ücrete dahildir.

Bölgedeki Ulaşımlar:

Minibüs ile.

Kesin Rezervasyon için Gerekenler:

Atlas Havacılık Eğitim duyurularında belirteceği hesap numaralarına faaliyet tarihinden önce belirtilen ön ödeme tutarını göndermek ve açıklama kısmına “……………. Tarihli Full Paket Programı “ diye belirtmek gerekmektedir.

Rezervasyon Şartları: 

a. Eğitimlerimize katılımcı sayısı  max 12  kişi ile sınırlıdır. Her iki kişiye bir malz. düşmektedir. 

b. Faaliyetten dört hafta önce faaliyetlerin ön rezervasyonları gerçekleşir. 

c. Faaliyetten önce katılımcı belirtilen ödemeyi banka havalesi ile göndererek kesin rezervasyon listesine girer. 

d. Ödemelerini yaparak kesin Rezervasyonu listesine girdikten sonra, faaliyet rezervasyon iptallerini faaliyetten en geç 15 gün önce gerçekleştirebilirler. 

e. Faaliyetten 15 gün önce yapılan rezervasyon iptallerinde geri ödeme yapılmaz. 

f. Faaliyet esnasında hava bozukluğundan veya pratik yetersizlikten dolayı eğitimini tamamlayamamış katılımcılar rezervasyon yaptırarak bir diğer faaliyete katılırlar. 

g. Faaliyet esnasında hava bozukluğundan veya pratik yetersizlikten dolayı eğitimini tamamlayamamış katılımcılar ödeme koşullarında belirtilen tutarda faaliyet masraf ve faaliyet sigorta masraf bedeli öderler. 

h. Pratik yetersizlikten dolayı eğitimini tamamlayamamış katılımcılar bir sonraki faaliyete rezervasyon yaptırdıklarında rezervasyonlarını en geç 15 gün önce iptal edebilirler. Bundan sonra yapılan rezervasyon iptallerinde “ sadece günlük faaliyet masrafını ve faaliyet sigorta masraf bedelini ödeyerek katılabilecekleri” bu haklarını kaybederler. 

i. Meteorolojik koşullar dolayısıyla Atlas  Havacılık tarafından faaliyet ertelenebilir. 

j. Eğitim ücreti en geç eğitimin ilk günü katılımcı tarafından yapılması gereklidir. 

k. Eğitimini tamamlayamamış katılımcılara geri ödeme yapılmaz.

Katılımcıların yanlarında getirmesi gerekenler :

Bileği yüksek bot, parmaksız eldiven, sperli şapka, güneş kremi, eğitim sırasında rahatlıkla kullanabilecekleri türden eşofman veya pantolon, sweat shirt, mayo ve havlu, sezona uygun kıyafet, termos, 2 adet fotoğraf, cep telefonu kulaklığı ( blue tooth olmayan), cep telefonu kılıf ve ipi.

Faaliyet Programı:

Teorik Eğitim:

Bölgede gerçekleşen video brifingle teorik derslere giriş yapılır. Ayrıca faaliyet alanında malzeme ile ilgili brifing şeklinde bir teorik bilgi alınır.

S.I.V Eğitimleri

5 gün süren SIV kliniğinde adaylar stabil olmayan uçuşlarda parasüt üzerinde olabilecek her türlü asimetrik durumda oluşabilecek kapanmalarda hangi tepkileri nasil vereceklerini ögrenirler. Ayrica gerekli oldugu durumlarda kullanmak üzere, acil irtifa kaybetme yöntemlerini ögrenirler. Tüm çalismalar deniz üzerinde asagida bir kurtarma botu bekler halde can yelekli ve telsiz komutlari ile gerçeklestirilir.  Çalismalardan önce Jocky Sanderson’inin SIV kaseti ile birlikte teorik kitap bitirilir. Her uçustan önce yapilacak çalisma ile ilgili bir brifing yapilir. Çalismalardan sonra uçuslar sirasinda çekimi yapilan görüntüler esliginde değerlendirmeler yapılır. 

Klinik Katilimi için minimum gereklilikler:
Yelken Uçuş Eğitimini bitirmiş olmak. Minimum 20 saat uçus saatini tamamlamis olmak.

Teorik Egitim:
• Stabil olmayan durumlar ve recover teknikleri 
• Acil irtifa kaybetme yöntemleri 
• İleri Seviye Pilotaj Teknikleri 
• Yedek açma teknigi

Eğitim Görevleri:
• Kulak Kapama görevini başarı ile gerçekleştirmek 
• Speed Kullanımı görevini başarı ile gerçekleştirmek 
• Aktif Uçuş+Pitch Kontrol görevini başarı ile gerçekleştirmek 
• Kulak Kapama-Asimetrik görevini başarı ile gerçekleştirmek 
• Kulak Kapama-Stabilo ipi açışı görevini başarı ile gerçekleştirmek 
• Kulak Kapama-Speed görevini başarı ile gerçekleştirmek 
• %40 As. Stall çek-bırak görevini başarı ile gerçekleştirmek 
• %40 As. Stall çek-bırakma-saldırış önle-düz uç - aç görevini başarı ile gerçekleştirmek 
• %40 As.bırakma – sağ – sol dönüş görevini başarı ile gerçekleştirmek 
• %40 As.bırakma –doğrultuyagerisok–düzuç-aç görevini başarı ile gerçekleştirmek 
• %40 As. Stall-Stabilo İpi görevini başarı ile gerçekleştirmek 
• Temel Wing Over görevini başarı ile gerçekleştirmek 
• Wing Over Dış bak görevini başarı ile gerçekleştirmek 
• W.O Dışbak-dahaçek- dış çek görevini başarı ile gerçekleştirmek 
• A-Line Stall Öncesi görevini başarı ile gerçekleştirmek 
• A-Line Stall görevini başarı ile gerçekleştirmek 
• A-Line Stall-sert görevini başarı ile gerçekleştirmek 
• A-Line Stall-bırakma görevini başarı ile gerçekleştirmek 
•B-Line Stall görevini başarı ile gerçekleştirmek 
•%80 As. Stall çek-bırak görevini başarı ile gerçekleştirmek 
•%80 As. Stall çek-bırakma-saldırış önle-düz uç - aç görevini başarı ile gerçekleştirmek 
•%80 As.bırakma – sağ – sol dönüş görevini başarı ile gerçekleştirmek 
•%80 As.bırakma –doğrultuyagerisok–düzuç-aç görevini başarı ile gerçekleştirmek 
•%80 As. Stall-Stabilo İpi görevini başarı ile gerçekleştirmek 
•Spin görevini başarı ile gerçekleştirmek 
•Full Stall görevini başarı ile gerçekleştirmek 
•Speedli asimetrik görevini başarı ile gerçekleştirmek 
•Sprial görevini başarı ile gerçekleştirmek 
•Yedek Açma Simülasyonu görevini başarı ile gerçekleştirmek 
•Full Stall Simülasyonu görevini başarı ile gerçekleştirmek 
•Twist Simülasyon görevini başarı ile gerçekleştirmek 
•5 Nokta Taklası görevini başarı ile gerçekleştirmek 
•Dar Alana yaklaşma ve iniş görevini başarı ile gerçekleştirmek 
•Uyguladigi manevralarda asiri reaksiyon göstermemek, uygulamalari gerektigi kadar gerçeklestirmek. 
•Her uçusta, uçus öncesi ve inis sonrasi prosedürünü ortaya koymak. 


Daha önce SIV yapmış pilotların SIV tazeleme çalışması görevleri:
•Speed ve kulak kapama aynı anda 
•Kulak kapama stabilo ipi açısı 
•%40 As. Stall çek-bırak görevini başarı ile gerçekleştirmek 
•%40 As. Stall çek-bırakma-saldırış önle-düz uç - aç görevini başarı ile gerçekleştirmek 
•%40 As.bırakma – sağ – sol dönüş görevini başarı ile gerçekleştirmek 
•%40 As.bırakma –doğrultuyagerisok–düzuç-aç görevini başarı ile gerçekleştirmek 
•%40 As. Stall-Stabilo İpi görevini başarı ile gerçekleştirmek 
•A-Line Stall Öncesi görevini başarı ile gerçekleştirmek 
•A-Line Stall görevini başarı ile gerçekleştirmek 
•A-Line Stall-sert görevini başarı ile gerçekleştirmek 
•A-Line Stall-bırakma görevini başarı ile gerçekleştirmek 
•B-Line Stall görevini başarı ile gerçekleştirmek 
•%80 As. Stall çek-bırak görevini başarı ile gerçekleştirmek 
•%80 As. Stall çek-bırakma-saldırış önle-düz uç - aç görevini başarı ile gerçekleştirmek 
•%80 As.bırakma – sağ – sol dönüş görevini başarı ile gerçekleştirmek 
•%80 As.bırakma –doğrultuyagerisok–düzuç-aç görevini başarı ile gerçekleştirmek 
•%80 As. Stall-Stabilo İpi görevini başarı ile gerçekleştirmek 
•Spin görevini başarı ile gerçekleştirmek 
•Full Stall görevini başarı ile gerçekleştirmek 
•Speedli asimetrik görevini başarı ile gerçekleştirmek 
•Sprial görevini başarı ile gerçekleştirmek 

SIV Eğitimi Program Detayi

Bölgeye Ulasim:

Bölgeye ulasim organizasyonlarini dilerse katilimci adina Diyarbakır Atlas Sportif Havacılık Kulübü gerçeklestirebilir.

Rezervasyon Sartlari:

a. Katilimci sayisi max. 8 kisi ile sinirlidir. Her iki kisiye bir malz. düsmektedir.  
b. Faaliyetten iki hafta önce faaliyetlerin ön rezervasyonlari gerçeklesir. 
c.  Faaliyetin başlama tarihinden bir hafta önce katilimci belirtilen ödemeyi yaparak kesin rezervasyon listesine girer. 
d. Ödemelerini yaparak kesin Rezervasyonu listesine girdikten sonra, faaliyet rezervasyon iptallerini faaliyetten en geç 1 hafta önce gerçeklestirebilirler. 
e. Faaliyetten 5 gün önce yapilan rezervasyon iptallerinde geri ödeme yapilmaz. 
f. Faaliyet esnasinda hava bozuklugundan veya pratik yetersizlikten dolayi egitimini tamamlayamamis katilimcilar bir diger faaliyete katilirken günlük 75 YTL faaliyet masraf bedeli öderler. 
g. Meteorolojik koşullar dolayısıyla  Diyarbakır Atlas Sportif Havacılık Kulübü faaliyeti erteleyebilir.

Katilimcilarin yanlarinda Ekipman, uçus kiyafetleri, can yeleği ve telsiz getirmesi gerekmektedir.

Faaliyet Programi:

Sabah saat 10:00 gibi Ölüdeniz’e variyoruz. Otel'e yerlesiyoruz. Iyi bir kahvalti ettikten sonra faaliyetimize baslariz. Sabahlari uçus öncesi yapilacak olan çalisma ile ilgili brifingimizi aliriz. Ögleden önce günün ilk uçusu yapilir. Ögle molasinda yapilan bu uçus ile ilgili kritikler degerlendirilir. Ögleden sonra tekrar bir uçus gerçeklesir. Aksam yapilan tüm uçuslar yapılan video çekimleri eşliğinde degerlendirilir.

Ölüdeniz Uçus Bölgesi Hakkinda Kisaca;

Türkiye’nin ve Dünyanin en güvenli irtifa uçus noktasi. Ölüdeniz-Babadag 1950 mt.de bulunan Kuzey, 1800 mt. Kuzey, 1700 mt. Güney pistleri ile her seviden yüzlerce pilotu agirlamaktadir. Bir sezon süresince yaklasik 25.000 uçus gerçeklesmektedir. Dünyadaki bir çok okul Ögrenci pilot, Amatör pilot ve SIV (Stabil Olmayan Uçus teknikleri) uçuslari için bu noktayi tercih etmektedir. Tipik deniz-kara esintilerinin etkisi altinda olan Ölüdeniz’in sezonu Nisan’dan Ekimin sonuna kadar devam etmektedir. Ölüdeniz’de sezonun hemen hemen her günü uçus imkani bulunmaktadir.

Ögle ve Aksam Yemekleri

Ölüdenizde bulunan cafelerde ögle yemeklerini ayaküstü atistiriyoruz. Aksam yemekleri ise genelde beraber istege göre çesitli restaurantlari tercih edebiliyoruz.
 

Paramotor Eğitimleri

Atlas Paramotor eğitimleri toplam 10 aktif günde içinde yapılır. Eğitime katılacak pilotlar en çok 4 kişilik gruplar halinde katılırlar. Teorik dersle başlayan eğitim video brifing, ekipman bilgisi, eğitim planı ve amaçlanan seviye görevlerinin anlatılması ile devam eder. Teorik dersler şu başlıklar altında devam eder ;uçuş tekniği, aerodinamik, acil durumlar, meteoroloji. Pratik eğitimler yer çalışması ile başlar. Ekipman bilgisini alan pilot adayları düz ve ters kalkış tekniklerini çalışırlar. Bu çalışmalar üç veya dört gün kadar sürer. Motorsuz yapılacak yer çalışmaları bittikten sonra paramotor ekipman brifingi yapılır ve askı simülatörü çalışması yapılır. Paramotor ile birlikte düz ve ters yer çalışması aşamasına geçilir. Bu aşamadan sonra kalkış ve iniş görevleri başlar. Kalkış ve iniş görevleri ile birlikte uçuş ve manevra görevlerinin bitirilmesi ile çalışma biter.

PARAMOTOR EĞİTİM SİSTEMİ

Genel Açıklama, (video brifing) 

•Ekipman tanıtımı, 

•Kanat yer çalışması, 

•Motorsuz, kanat bağlantıları, kanadı uçuşa hazırlama, 

•Düz ve ters kalkış yetenekleri, kiting çalışması, 

•Motorsuz Uçuş Görevleri, 

•Kalkış ve inişte kanat kontrolü ve hakimiyet, 

•Ağırlık kullanarak ve fren kullanarak 90 – 180 – 360 derece manevralar, 

•Trim hız sistemi kullanımı, 

•Sert rüzgarda iniş teknikleri, 

•Kulak kapama çalışması, 

•Acil durumlar, 

•Hava Trafik Kuralları, 

•Motorlu Uçuş Görevleri, 

•Ekipman tanıtımı, 

•Güvenlik, 

•Teorik olarak Paramotorun klasik uçuştan farkları, 

•Ekipmanın kurulumu, bakımı ve uçuşa hazırlanması, 

•Paramotor kalkış tarzları, 

•ayaktan ters ve düz kalkış, 

•trike kalkışı, 

•farklı rüzgar şartlarında kalkış teknikleri, 

•Askıda motor çalıştırma ve gaz kullanma simülatör çalışması, 

•İrtifa kontrolü ve rota planlama, 

•Genel uçuş düzeni, 

•manevralar, 

•gaz kullanımı, 

•Fren kullanımı, hızlı ve yavaş uçuş, 

•İnişte dikkat edilecek noktalar, 

•Klasik hatalar, 

•Fazla fren uygulama, 

•Alçak irtifada manevra, 

•Fiziksel engeller, 

•Pervane, 

•Paramotorda yedek paraşüt, 

•Ekipman seçimi, 

•Ebat 

•Ağırlık 

•Fiziksel kondisyon 

•Coğrafya 

•Pilotaj tecrübesi 

•Motor, pervane ve yakıt güvenliği

Eğitim Süresi:

Eğitimler 10 aktif gün olarak sürmektedir. Bu süre hafta sonları şeklinde veya pilot adaylarının birlikte karar verecekleri zaman dilimleri halinde kullanılır.

Haftasonu yada parça parça alınabilme durumu:

Dileyen pilotlar çalışma programının sadece hafta sonu bölümlerine katılarak eğitimlerine devam edebilirler.